Saturday, November 22, 2014

Mereka Mati Dengan Cara Yang Sangat Pelik

Setiap manusia pasti tidak akan terlepas daripada ajal maut. Di dunia ini sahaja terdapat banyak kisah-kisah pelik yang boleh mengakibatkan kematian seseorang.


Tapi dalam banyak-banyak kematian pelik, kematian yang dinyatakan di bawah ini lebih pelik. Tak percaya? Jom baca!

Meninggal kerana janggut. Hans Steininger, merupakan orang warga Austria yang terkenal kerana mempunyai janggut yang terpanjang di dunia sekitar 140 cm. Pada suatu hari di tahun 1567, terjadi kebakaran yang mengakibatkan huru-hara. Beliau lupa mengikat janggutnya yang panjang. Kerana terburu-buru, dia terpijak janggutnya sendiri dan terjatuh. Lehernya patah dan dia pun mati. 

Meninggal kerana menendang peti. Kejadian berlaku pada awal abad 20. Jack Daniel, seorang pengusaha Whiskey terkenal di Tennessee, Amerika Syarikat ingin membuka salah satu peti, namun dia terlupa nombor kombinasinya. Dia mengamuk dan menendang peti tersebut. Salah satu jarinya terluka menyebabkan infeksi dan akhirnya dia meninggal dunia. 

Meninggal ketika membicarakan tentang Hitler. Pada tahun 1943, seorang pengkritik politik bernama Alexander Woolcott meninggal setelah mengalami serangan jantung ketika sedang membicarakan tentang Adolf Hitler. 

Meninggal kerana kulit jeruk. Bobby Leach (1858-1926) adalah seorang pelagak ngeri. Dia juga orang kedua di dunia yang berjaya menakluki air terjun Niagara hanya dengan menggunakan tong barrel. Dia meninggal tahun pada tahun 1926 kerana tergelincir akibat terpijak kulit jeruk di tepi jalan. Kakinya patah dan akibatnya infeksi yang sangat parah. 

Meninggal kerana menahan buang air kecil. Tycho Brahe (1546-1601) adalah seorang ahli astronomi. Pada tahun 1601, beliau sedang menghadiri jamuan makan besar yang sangat lama, di Praha (sekarang Czechoslovakia). Adat pada zaman itu meyakini bahawa ketika menghadiri jamuan makan, membuang air adalah sangat tidak sopan. Akibatnya beliau terpaksa menahan daripada membuang air kecil selama jamuan itu berlangsung. Kandungan bahan toksik di badannya tidak mampu menahan sebegitu lama. Akhirnya, beliau meninggal 11 hari kemudian.

Namun apa cara pun kematian kita, jika kita sudah ditakdirkan meninggal dunia, maka meninggallah kita!

[Sumber]

Iklan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews