Monday, December 29, 2014

Borang Permohonan Skim Biasiswa Sukan 2015 KPM

Borang permohonan Skim Biasiswa Sukan (SBS) tahun 2015 KPM. Menerusi kenyataan rasmi Kementerian Pendidikan Malaysia, sukacita dimaklum bahawa permohonan SBS 2015 dibuka mulai 5 Januari 2015 sehingga 30 Mac 2015.
borang-sukan-2015
Borang Permohonan Skim Biasiswa Sukan 2015 KPM
Borang yang telah dilengkapkan hendaklah dihantar ke Unit HEM/Unit Sukan, Jabatan Pelajaran Negeri masing-masing setelah mendapat pengesahan pengetua pada atau sebelum 30 Mac 2015.
Syarat Kelayakan Skim Biasiswa Sukan 2015
  • Sedang belajar di Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 di Sekolah Menengah Harian, Sekolah Berasrama Penuh (SBP), Sekolah Menengah Teknik, Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) dan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK);
  • Berada di bawah tanggungjawab Jabatan Pendidikan Negeri berkenaan ATAU Sedang belajar di Kolej Vokasional di Tahun 1 dan 2 sahaja ATAU Sedang belajar di Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 di Sekolah Sukan Malaysia yang berada di bawah tanggungjawab Bahagian Sukan.
  • Menunjukkan prestasi cemerlang dalam jenis-jenis sukan tertentu dengan sekurang-kurangnya telah mewakili negeri di peringkat kejohanan MSSM dan Liga Sukan KPM; dan
  • Tidak menerima sebarang biasiswa atau elaun (insentif lain) daripada agensi kerajaan dan bukan kerajaan.
Tarikh Tutup Permohonan


Sumber: melvister.com 

Iklan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews