Tuesday, January 17, 2012

Wajah manusia ditemui di dalam ketumbuhan buah zakar

Doktor-doktor yang telah menjalankan ujian ultrasound terhadap buah zakar seorang lelaki untuk mengetahui apa yang menyebabkan dia sakit terkejut mendapati ada wajah yang ternganga merenung kembali mereka.

Wajah manusia ditemui di dalam ketumbuhan buah zakar melalui ujian ultrasound

Imej wajah manusia, seolah-olah di dalam keadaan susah hati, telah dihantar ke Urologi, jurnal rasmi Persatuan Urologi Antarabangsa, dan telah diterbitkan dalam jurnal volum September.

G. Gregory Roberts dan Naji J. Touma, dari Universiti Queen di Ontario, Kanada, telah menjalankan ultrasound untuk memeriksa jisim yang luar biasa dalam testis pesakit yang berusia 45 tahun.

Menulis dalam jurnal, mereka berkata: "Para penghuni dan kakitangan sama telah takjub melihat garis bentuk wajah seorang lelaki merenung sehingga luar imej, mulut ternganga beliau seolah-olah muka yang dilihat pada imbasan ultrasound itu sendiri juga mengalami epididymo orchitis teruk," tulis penulis, merujuk kepada keadaan radang itu.

"Perbahasan ringkas telah berlaku sama ada imej itu mempunyai satu tanda dari dewa (mungkin 'Min', iaitu tuhan Mesir berkenaan kejantanan lelaki). Walau bagaimanapun, persetujuan telah menyifatkan, ia berlaku hanya secara kebetulan dan bukannya pengisytiharan ketuhanan."

Testis telah dikeluarkan dan jisim itu didapati tidak berbahaya.

[The Telegraph]

Iklan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews